Kategori : Kavramlar ve Tefsir

Gençliğe sesleniş

Gençliğe sesleniş

Aklını kiraya vermeyen, ama aklını da putlaştırmayan; sorunlu değil, sorumlu; Ataların yolundan değil, sırat-ı müstakimden giden; taklitçi değil, tahkikçi bir gençlik.. Bismillahirrahmanirrahim. Allah’a hamdolsun; insanlara genç kalma yeteneğini üflediği için. Kutlu elçisine selam olsun; ‘bir ömrün her günü nasıl genç kalınır?’ sorusunun

İslam kadını aşağılamadı, siz anneliği aşağıladınız!

İslam kadını aşağılamadı, siz anneliği aşağıladınız!

Anneliği aşağılamanın teknikleri çok… Bunun başında dünyanın en şerefli işini yapan annelere “boş kadın” muamelesi yapmak geliyor. Onlara göre çalışıyor olmak için evden çıkmak lazım. Caddeyi görmek, caddeye görünmek lazım. Bir kadının “çalışıyor” sayılması için kamuya kendisini göstermesi şart. Sabah sekiz

Ümmet, Vahiy toplumudur

Ümmet, Vahiy toplumudur

İnsan sosyal bir varlıktır. Bunun aksi yanlıştır. Zira insan sosyal bir çevre olmadan “insan” kalamaz. Bakın, “yaşayamaz” demedim, “bireysel varlığını sürdüremez” demedim, “insan kalamaz” dedim. Nitekim bunun örnekleri görülmüştür. Ömrünü tek başına ormanda geçiren biri, “insan” gibi değil

Kazakistan’daki Çin Etkisi ve Doğu Türkistan Açmazı

Kazakistan’daki Çin Etkisi ve Doğu Türkistan Açmazı

Kazakistan’ın başkenti Nur-Sultan’daki (Astana) Bayterek Kulesi, 97 metre yüksekliği ve mimari tasarımıyla hem şehrin başkent oluş yılını hem de Kazak kültür ve tarihini sembolize etmektedir. Nur-Sultan’ın havadan görülmesine imkân sağlayan bir cam küre şeklinde tasarlanan bu modern yapı, bir Kazak efsanesinden

Emanete Sadakat Allah’a Sadakattir

Emanete Sadakat Allah’a Sadakattir

İrade, diğer tüm emanetlerin kendisine bağlı olduğu büyük emanettir. Bu yüzden diğer tüm emanetlere ihanet, irade emanetine ihanetle başlar. İman: İlahi itimada layık olmanın asgari şartı Emanet, “koruyacağı beklentisiyle birine geçici olarak verilen değerli şey” manasına gelir. Aynı zamanda “O değeri

Şahadet Var Olmak, Şahit Olmaktır

Şahadet Var Olmak, Şahit Olmaktır

Şehadet, “kesin tanıklık” demektir. (32:6). Şuhûd ile şehâdet arasında fark vardır. Şuhûdmücerret “orada olma” halini, şehâdet ise “orada olup müşahede etme” halini ifade eder. Şehâdet ile haber arasında

Kurban olun!

Kurban olun!

Göğsünde yürek yerine taş taşıyanlar nasıl anlasınlar kurbanı? Koca bir ömrü yemekhane, yatakhane, abdesthane, iş hane arasında, hayatın bundan öte, daha yüce bir anlamı olduğunu fark etmeden geçirenler nasıl anlasınlar kurban eden İbrahim’i, kurban olan

Çocuklarımıza ibadet bilinci kazandırmak

Çocuklarımıza ibadet bilinci kazandırmak

Yaratılış gayesi Allah Teâlâ’ya ibadet/kulluk etmek olan insan, (Bkz: Zariyat, 51/56) bu temel görevini yerine getirirse dünyada da âhirette de huzur ve mutlu­luğa kavuşur. İbadet, gönülden ve isteyerek Allah Teâlâ’ya saygı göstermek ve O’na kulluk görevlerini

Vahyi Anlamaya Dair

Vahyi Anlamaya Dair

Vahiy, âlemlerin rabbi tarafından, âlemlere rahmet olan bir peygamber eliyle, âlemlere gönderilmiş olan bir doğru yol rehberidir. Vahiy aç ruhları doyurmak için indirilmiş bir gök sofrasıdır. Bu sofradan yemek için, insanın, ruhunun acıktığını bilmesi lazım. Midemizin açlığını beynimize haber veren

Ali Şeriati'nin kaleminden Hacc'ın sembolleri

Ali Şeriati'nin kaleminden Hacc'ın sembolleri

Hac, temelde kişinin Allah'a doğru yükselmesidir. Âdem'in yaratılış felsefesinin sembolik bir gösterisidir. Biraz daha açıklayacak olursak hacc ibadeti pek çok şeylerin aynı anda gösterilmesidir, bir "yaratılış gösterisi", bir "tarih

İndirilen dine karşı uydurulan paralel din!

İndirilen dine karşı uydurulan paralel din!

Müslüman, bir gruba ait olan değil bir duruşa sahip olan insandır. İslam da bir gruba mensup olmak değil, bir duruşa sahip olmaktır. Daha önce bu minberden “asıl tehdidi ben paralel devletten değil paralel dinden görüyorum” demiştim. Ondan evvel de Vahyin

Kavram: Bâtıl inanç - Hurafe

Kavram: Bâtıl inanç - Hurafe

Hurafe ve hurafeciliği küçümsememek gerekir. İslam’la hurafeler bir arada bulunamaz. İslam’ın hak inancı tertemizdir, şirkin hiçbir tonuna geçit vermez. İslam’da Allah’ın şanı belli, insanın -rasûl de olsa- mevkii bellidir. Allah’ın eşi-benzeri, ortağı, vekili yoktur. Hesabı sadece Allah

Kur’an ve kurban

Kur’an ve kurban

Hz. İbrahim ve Hz. İsmail arasında geçen “kurban” diyaloğunu ele alan şu ayetleri okuyalım önce: “Rabbim! Bana erdemli bir (evlat) bağışla!” Bunun üzerine ona uyumlu ve olgun bir oğlan çocuğu müjdeledik. Derken çocuk onun çaba ve tasasına ortak olacak olgunluğa eriştiğinde, (İbrahim) şöyle dedi: “Yavrucuğum! Kendimi rüyada seni kurban

Kurban olmak – İnsan olmak

Kurban olmak – İnsan olmak

“İnsan” kelimesinin Arapçadaki karşılıklarından biri de “gözbebeği”: İnsanu’l-‘ayn. Çok sevdiğiniz birini “gözünüz gibi sakınırsınız” değil mi? Yine çok sevdiğinizi ifade etmek için “gözbebeğim” dersiniz. Ariflerin hemen hepsi insanı tanımlarken onun kâinâtın gözbebeği olduğunu

Şuurun en yüksek hali : Takva

Şuurun en yüksek hali : Takva

“Korunma ve sakınma” takvanın sebebi değil sonucudur. Asli mana bu sonucunu doğuracak olan “şuur/bilinç”tir. “Takva ancak onu anlayıp akleden kimsede bulunur.” İslam medeniyetinin tüm bilgi birikimini temsil eden üç bilgi sistemi var: Beyan, burhan ve irfan bilgi sistemleri. Bir kavramın Müslümanların hayatında nasıl anlaşıldığını tesbit için, bu üç sistemde