Yeni Üyelik - Şifremi Unuttum
Arama    
İNDİRİLEN DİN'E EVET, ÖTEKİ DİN'LERE HAYIR
* Radyavakit’ten Duyuru * Cumhurbaşkanı'ndan gurbetçilere çağrı * "AİDİYETİM, NE "İÇİN”DİR.? * İman'ın Bedeli * Kemalist putperest CHP'den ağır din istismarı * Totaliter özerklik * Halepçe Katliamı’nın Sessiz Tanığı * Suriye Halkının Onurlu Direnişi 7 Yaşında (Video) * 1915 Çanakkale Köprüsü'nde imzalar atıldı * İşgal altındaki İstanbul'da yaşam

SON DAKİKA

ANA SAYFA

SİTENİZE EKLEYİN

RADYO DİNLE

Linkler

GENÇ BİRİKİM DERGİSİ

HAKSÖZ DERGİSİ

UMRAN DERGİSİ

VUSLAT DERGİSİ

İKTİBAS

YORUM DERGİSİ

İSLAMİ YORUM

AHMET VAROL

ANALİZ MERKEZİ

ANSAR DE

AYETLER COM

DENİZ FENERİ

DÜNYA BÜLTENİ

Enfal de

FİLİSTİN ENFORMASYON MERKEZİ

HABER VAKTİ

HAYRETTİN KARAMAN

KUDUS YOLU

M.ENGİN NOYAN

MAZLUMDER

MUSTAFA İSLAMOĞLU

Süleymaniye Vakfı

TEFSİR DERSLERİ

TEVHİD HABER

TEVHİDE DOĞRU

TİME TÜRK

İ H H

YARDIMELİ DERNEĞİ

İKRA İSLAM

İLKAV

İSRA HABER

Özçgün Duruş

ÖZGÜR DER

GIDA AMBARI

SAAT KAÇ

T.C. Kimlik Numarası

MİLLİ GAZETE

SABAH

STAR

YENİ AKİT

YENİ ASYA

YENİ ŞAFAK

ADANA BARIŞ RADYO

ADANA RADYO HAYAT

AKSARAY KENT FM

ANKARA ARİFAN RADYO

ANKARA DENGE RADYO

ANKARA HEDEF RADYO

ANKARA RADYO VAKİT

ANTALYA DİLARA FM

BATMAN GENÇLİK FM

BOLU ŞAFAK FM

BURSA ÇINAR RADYO

BURSA RAHMET FM

ÇORUM ÇAĞRI FM

DİYARBAKIR ÇAĞRI FM

DİYARBAKIR NUR RADYO

ERZİNCAN GÖKSU FM

ISPARTA DİLARA FM

KARAMAN GSRT FM

KAYSERİ ART FM

KAYSERİ ARİFAN RADYO

KAYSERİ FURKAN RADYO

KAYSERİ RADYO AS

KAYSERİ ŞAFAK RADYO

KIRIKKALE ANADOLU FM

KIRŞEHİR GENÇLİĞİN SESİ FM

KOCAELİ ANADOLU RADYO

KOCAELİ MESAJ FM

KONYA GENÇLİK FM

KONYA GÖZYAŞI FM

KONYA RADYO EN

KONYA RİBAT FM

KONYA İSRA FM

MALATYA SELAM RADYO

MARDİN CEMRE RADYO

MUŞ RADYO 1071

NİĞDE UMUT FM

SAKARYA HİLAL FM

SİVAS RADYO GÜNEŞ

SİVAS RADYO HİLAL

URFA RADYO MEDYA

URFA RADYO MEGA

İÇEL ÇAĞRI FM

İÇEL İSTİKLAL RADYO

YOZGAT UFUK FM

İRİP RADYO

İSTANBUL AKRA FM

İSTANBUL MARMARA FM

İSTANBUL MORAL FM

İSTANBUL RADYO MEKTUP

İSTANBUL ÖZEL FM

İZMİR RADYO BAŞAK

24 HABER TV

ÇAĞRI TV

HİLAL TV

KANAL 7

KANAL A

TGRT HABER

TV 5

TV NET

ÜLKE TV

Namaz Vakitleri

8 Kasım 2010 dan beri

Bugün 75678
Toplam 367059122
En Fazla 606285
Ortalama 155533
Üye Sayısı 123
Bugün Üye Olan 0

Riskofobi

Riskofobi demek, “risk almaktan aşırı korkmak” anlamına geliyor. Bu fobiye yakalanmış olanlar hiç-bir riski alamazlar. Hattâ zamanla “risk” sözünden bile rahatsız olmaya başlarlar. Riskofobi en çok “gabya îmanla” açığa çıkar. “Onlar, gayba inanırlar, namazı dosdoğru kılarlar ve kendilerine rızık
2017-03-26 - 23:01

RİSKOFOBİ

 

“Onlar, gayba inanırlar, namazı dosdoğru kılarlar ve kendilerine rızık olarak verdiklerimizden infâk ederler” (Bakara 3).

Âyet, gabya inananların dünyevî alanda kolay risk alabileceğini, bu nedenle de kolaylıkla mallarını infâk edebileceklerini söyler. Cimriler paralarını riske atamazlar. Cimriler Allah’ın emirleri konusunda da riske giremezler. En çok da infâk konusunda. Allah; “Size verdiklerimden infâk edin, Ben size karşılığını fazlasıyla veririm” demesine rağmen, “ya vermezse” düşüncesiyle riske edemiyorlar paralarını-mallarını. Hâlbuki riske edemedikleri malları onlara Allah vermişti. “O mallardan infâk edin diyor” ama infâk etmiyorlar. İnsanın hesâbı basit: 40 TL’den 1 TL’sini verirsem, geriye 39 TL kalır. Yâni para azalır. Fakat Allah’ın hesâbına göre 40 TL’den 1 TL çıkarsa geriye 400 TL kalır. İşte riskofobi’ye tutulmuş olanlar bu hesâbı anlayamazlar.

Riskofobi kavramını ben uydurdum. Başka biri kullanmış mı bilmiyorum. Riskofobi demek, “risk almaktan aşırı korkmak” anlamına geliyor. Bu fobiye yakalanmış olanlar hiç-bir riski alamazlar. Hattâ zamanla “risk” sözünden bile rahatsız olmaya başlarlar. Riskofobi en çok “gabya îmanla” açığa çıkar. Yâni gabya inanmak kişiye göre bir risktir. Şöyle derler: “ya yoksa”; yada “ya varsa”. Riskofobi, şüpheci bir insan çıkarır ortaya. Îmânın derecesi, gabya îman konusunun bir risk olup-olmadığını ortaya koyar. Eğer kişi îman ettikten sonra îmânına yaraşır sâlih ameller işlemiyorsa, zâten îmânı zayıftır ve bu yüzden şeytan ona sürekli olarak riskten bahsediyor demektir. Îman, amel demektir. Sâlih amele yöneltir. O hâlde gerçek îman riskten çok fazla etkilenmez ve kişi de riskofobiye tutulmaz. Bunun ispâtı da, îmânın sahih olduğunu gösteren amel-eylem hâlinde olmasıdır. Çünkü îmânı zayıf olanlara şeytan sürekli riskten bahseder ve artık kişide bir şüphe oluştuğu için zor olan hiç-bir şeyi yapmaz Allah için. Ona göre “belli değil”dir çünkü.

Bu kişiler müslüman olduğunu söylese de riskofobi nedeniyle namaz kılmaz, oruç tutmaz, hacca gitmez, zekat vermez, infâk etmez. Kısaca, yapılması gerekenleri yapmaz. Çünkü bunları “risk” olarak görür. Bu kişiler Allah için yapmadıklarını başkaları için de yapmayacaklarından, zamanla her-şeyden işkillenmeye başlarlar ve sürekli bir risk korkusu (riskofobi) içinde olarak yaşarlar. Hiç-bir şeyden emin olamazlar. Hayâtın her alanında bir şüphe, bir “acaba”, bir tatminsizlik içindedirler. En basit bir şey için bile karar veremezler. “Acaba riske mi atıyorum almakla-vermekle-söylemekle-yapmakla-etmekle” diye düşünürler. Tabi bu şekilde yaşayanlar mutsuz bir hayat sürerler. “Sanki göğe yükseliyormuş gibi sıkıntılı bir hayat yaşarlar”.

Bir rivâyete göre îmânından şüphe etmediğimiz sahabelerde de bir şüphe oluşmuş. Zaman-zaman kendilerine bir şüphe, bir vehim geliyormuş. Bunu Peygamberimize anlattıklarında Peygamberimiz; “bu duygu gidince îmânınızda bir eksilme oluyor mu?” diye sorunca, sahabelerden “hayır olmuyor” cevâbını alıyor ve “işte îman budur” diyor. Çünkü bu durum îmânın bir sınamasıdır. Şeytan vesvese veriyor ama güçlü bir îmâna sâhip olan sahabeler bu vesveseden etkilenmiyorlar. Îmanları sağlam duruyor. İşte bu tür îmanlar için bir “risk” yoktur. Zâten sahabeler de îmanlarına yaraşır amel-eylemde bulunmaya devâm ediyor.

Dünyâ, îman, Kur’ân ve âhiret, riske edilecek konular değildir. Yâni îman etmekle etmemek aynı değildir.

Risk, kişide bir şüphe oluşturur. Bu şüphe kişiyi bir iş yapmaktan yada o şeye îman etmekten vazgeçirebilir. Mekke müşrikleri, mevcut ekonomik düzenlerinin bozulmasından çok korkuyorlardı. Fakat bu uygulamaları ekonomik-ticâri anlamda adâletsiz bir durum meydana getirmişti. Peygamberimiz de bunu söyleyince ve Kur’ân, Allah’tan başka ilahlar olan putları yâni putlar üzerinden zenginleşenleri uyarmaya başlayınca, müşrikler Peygamberimize sözle ve eylemle karşı çıkmaya başladılar ve dinlerini yâni mevcut ekonomik durumlarını korumak için her türlü karşı çıkışı ortaya koydular. Çünkü büyük bir risk vardı. Zîrâ mallarının ellerinden çıkacağından korkuyorlardı. Diyorlardı ki:

“Dediler ki: ‘Eğer seninle birlikte hidâyete uyacak olursak, yerimizden (yurdumuzdan ve konumumuzdan) çekilip-kopartılırız’. Oysa biz onları, kendi katımızdan bir rızık olarak her-şeyin ürününün aktarılıp toplandığı, güvenli bir harem’de yerleşik kılmadık mı?. Fakat onların çoğu bilmiyorlar” (Kasas 57).

Fakat Allah onlara; “size bol nîmeti Ben verdim. Size, önemli bir kavşak-noktası olan Mekke Şehri’ni verdim. Sizi ticâri güvenliğe kavuşturdum ve siz de zenginleştiniz. Bâri bunun için vahyi ve Peygamberi dinleyin ve Bana ve Resûle îman edin. Çünkü şu-andaki mevcut durumunuz adâletsiz bir durumdur”. Bu, Kur’ân’da şöyle söylenir:

“(Hiç değilse kendilerini) Kureyş’i bir-araya getirip anlaştırdığı, yaz ve kış yolculuğunda onları (güvenliğe kavuşturduğu yada başkalarıyla) ısındırıp yakınlaştırdığı için, şu Ev’in (Kâbe) Rabbine kulluk etsinler; Ki O, kendilerini açlıktan (kurtarıp) doyuran ve korkudan güvenliğe kavuşturandır” (Kureyş 1-3).

İnsan riske meyilli olarak yaratılmıştır. Modern insan ise bırakın riski göze almayı, riskin sözünden bile tedirgin olup paniğe kapılıyor. Bu nedenle hiç-bir riske girmiyor. Riskofobi; korkak, ürkek, tembel, uyuşuk, a-sosyâl, keyfine-konforuna aşırı düşkün, düzensiz ve aşırı alıngan insanlar ortaya çıkardı. Çünkü riskofobiye tutulanlar insanlarla bir ilişki, bir arkadaşlık-dostluk kuramıyorlar. Zîrâ insanlara hiç güvenleri yoktur. Hattâ yolda karşılaştıkları bir tanıdıklarına, “acaba benden bir şey mi ister” düşüncesiyle yaklaşıyor ve bu yüzden a-normâl davranışlar ve hareketlerde bulunuyorlar. Riskofobi’ye tutulmuş olanlar, insanların hep onlar aleyhine düşündüklerini zannederler. Konuştukları kişiler sanki hep bir laf sokuyormuş gibi gelir onlara. Bu durum bir-zaman sonra şizofreniye bile dönüşebilir.

Îman, “gabya îman”dır. Îmânı zayıf olanlar için meselâ âhirete îman etmek bir risktir. Fakat risk almadan herhangi bir işte başarıya ulaşılamayacağı gibi; îman konusunda da risk alınmadan ve o riskli îmânı bir-süre sonra sahih îmâna çevirmeden “güzel âkıbet”e kavuşulamaz. “Zafer”e ulaşılamaz.

Ticâret yâni alış-veriş de bir risktir. Hayat bir alış-veriş olduğundan, (çünkü hayâtı devâm ettiren nefes alıp-vermek de bir “alış-veriş”tir) risksiz bir dünyâ çok da anlamlı değildir.

Vivekananda:

“Hayânızda riskler alın. Eğer kazanırsanız lîderlik edersiniz. Eğer kaybederseniz rehberlik edersiniz” der.

Riskofobi modernizmin bir hastalığıdır. Modern insan hiç-bir şekilde risk almak istemiyor. Her-şeye çok kolay-yoldan ulaşmak istiyor. Buna; “her şeye kolayca ulaşanların” televizyonlardan reklâmı bolca yapılınca, herkes kendisinin de kolay-yoldan istediğine ulaşılabileceğini zannediyor ve risk alarak bir şey yap(a)mıyor. Böyle olunca da Dünyâ’ya ve âhirete yönelik işlerde başarılı olamıyor. Çünkü bu işlerde risk olduğundan ve bunlar çok da kolay işler olmadığından, kişi oturduğu yere çakılıp kalıyor, yeterince üstüne gidemiyor o işin. Bir “başarı-sistemi” olan modernizm, başarısızlığı çok aşırı bir şekilde cezâlandırıyor. Bu nedenle bir-kere başarısız olanlar artık kolay-kolay risk alamıyorlar.

Kolay elde edilen fazla zevk vermez. Zor ve riskli olanlar daha çok tatmin edicidir. Ayrıca değeri de bilinir.

En doğrusunu sâdece Allah bilir.

 

Hârûn Görmüş

iktibas

 


Keyword : radyo vakit -
Bookmark and Share
 

DİĞER HABERLER

Kapanmayan Yara: Srebrenitsa Soykırımı
Avrupa'da, İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra yaşanan en büyük insanlık trajedisi olarak kabul edilen Srebrenitsa soykırımı, üzerinden geçen 22 yıla rağme
Almanya’nın ‘Eski Türkiye’ Özlemi
Gün geçmiyor ki Türk-Alman ilişkileri ile alakalı Alman devletinin, medyasının yahut siyasetçilerinin attığı çeşitli provakatif adımlardan dolayı yeni
“Modernite ve Gelenek Arasında Kadın”
Şekerci, 8 Mart’a ayrı bir anlam ve önem yüklemenin bir manasının olmadığını vurgulayarak ve bu günün günümüzde farklı amaç ve çıkarlar için kullanıld
Riskofobi
Riskofobi demek, “risk almaktan aşırı korkmak” anlamına geliyor. Bu fobiye yakalanmış olanlar hiç-bir riski alamazlar. Hattâ zamanla “risk” sözünden b
Suriye'de, Amerika ve Rusya Arasında Sıkışmak..
Amerika Türkiye'yi değil, elbette ki kendi planlarını, hedeflerini düşünüyordu. Rusya da, daha geçen sene Putin'in ağzından, 'Türkiyedeki mevcud yöne
Avrupa’da yeni laiklik yorumları
Avrupa maceramız aydınlarla başladı. Tanzimat aydınlarının Avrupalılığı bir hayranlık hikayesidir. Avrupa, efsunkar oldukları bir medeniyetin beşiğidi
Almanya’nın korkusu ne? Referandum öncesi yeni operasyon ne?
Cumhurbaşkanı Erdoğan Avrupa'ya gider, vatandaşlarımızla buluşur, Almanya derin rahatsızlık duyar. Cesaret edip söyleyemezse, engelleyemezse de bunu h
Siyoniste söz düşürmek!
Daha iddialı bir haber Alman Die Welt gazetesinden geldi. Amerika ve İsrail'in desteği ile Ortadoğu'da NATO benzeri bir ittifak kurulacağını duyurdu.
Millî Referandum Tarihi -2-
“Bir kadınla bir erkek deniz kenarında yürüyüşe çıkmışlar. Kadın: Denize bak! Bugün her zamankinden…? Erkek: Evet her zamankinden daha ma… Yani ŞEY?
Uzun Süren Kış: 28 Şubat
"Tarih yazmak" için önce "tarihi yazmak" gerekiyor. Üstelik 28 Şubat da hala devam ediyor. Yahudilerin Hitler zulmü karşısında geliştirdikleri, oluştu
1 -


Abdullah Yıldız

Namaz Uğrunda Ödenen Bir Bedelin Öyküsü

14/03/2017 - 21:45

Abdullah Yıldız
Ahmet Anapalı
Abdurrahman Dilipak
Ahmet Mercan
Ahmet Kekeç
Ahmed Kalkan
Ahmet Varol
Ahmet Taşgetiren
Akif Emre
Ali Kaçar
Ardan Zentürk
Ali Karahasanoğlu
Atasoy Müftüoğlu
Beşir Eryarsoy
Ceren Kenar
Cihan Aktaş
Coşkun Uzun
Dilek Buz
Ersoy Dede
Hamza Er
Hamdi Akan
Hayrettin Karaman
Hamza Türkmen
Halime Kökçe
Hikmet Ertürk
Hüseyin Alan
Hüseyin Gülerce
Hüseyin Bülbül
Ibrahim Karagül
Ismail Kılıçarslan
Ibrahim Sediyani
Kemal Songür
Kemal Öztürk
Kenan Alpay
Mehtap Yılmaz
Mehmet Durmuş
Merve Şebnem Oruç
Mustafa Bozacı
Mustafa Çelik
Murat Kayacan
Mustafa İslamoğlu
Mustafa Armağan
Nedret Ersanel
Osman Atalay
Osman Coşkun
Ramazan Kayan
Selahaddin E. Çakırgil
Süleyman Seyfi Öğün
Sükrü Hüseyinoğlu
Tülay Demircan Koyuncu
Taha Özhan
Yakup Döğer
Yavuz Bahadıroğlu
Yıldıray Oğur
Yiğit Bulut
Türkiye'de Boşanma Sebebleri nelerdir?
Oy Kullan Sonuçları Göster

www.radyovakit.com sadece internet üzerinden yayın yapmaktadır.
© 2007 Tüm Hakları Saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilmeden kullanılamaz.
Destek :
bilgi@radyovakit.com  |  Yazılım & Sistem Yönetimi : Networkbil.Net

Evden eve nakliyat Gaziosmanpasa Evden eve nakliyat Eyüp Evden eve nakliyat Sultangazi Evden eve nakliyat Bayrampasa Evden eve nakliyat Günesli Evden eve nakliyat Sirinevler Evden eve nakliyat Yenibosna Evden eve nakliyat Küçükçekmece Evden eve nakliyat Basaksehir Evden eve nakliyat